15 Şubat 2021

OCAK 2021 OKUDUĞUM KİTAPLAR





Yepyeni bir yılın yepyeni ikinci ayında dermişim yarıyı geçtik yine ammavelakin bu defa çok geçerli mazeretlerim var :) Bu konulara daha sonra değineceğim ;)

Ocak ayında okuduğum kitaplarımı toplu şekilde paylaşayım istedim. 

Yine güzel kitaplar okudum ( tabii bana göre :)  hepsinin yorumlarına kısaca değineceğim.  Sadece "Güzellik Bir Yaradır" isimli kitabı yaklaşık 80 li sayfalara kadar okuyabildim o da bir haftada falan. Fakat kitap gitmiyor o nedenle yarım bıraktım belki başka bir zaman diliminde.


Mutlu haftalar ve karlı günler sanırım birkaç gün daha bizimle olacakmış ;)
.





📖 Martin Beck -Duman Olan Adam / Man Sjöwall - Per Wahlöö /  Ayrıksı Kitap


Geçen ay 10 serilik detektif Martin Beck'in baktığı davaları anlatan kitabın ikincisi olan Duman Olan Adam'ı okudum. 
Bu seride yeni olayı inceliyor Beck. Ve bu defa ailesiyle adada planladığı tatiline mal oluyor ama eh iş önce gelir :) detektif Beck için. 

 Bu defa Alf Matsson adlı gazeteci bir iş için Budapeşte'ye gider ve ilk gecenin sabahından sonra bir daha kendisinden haber alınamaz. Ortadan duman gibi yok ulup gitmiştir. İşte burada Martin Beck devreye girer ve yeni bir macera başlar. 

Serinin 10. Ve son kitabı 1 Şubat'ta satışa çıktı ve hemen aldım ;) Birkaç kişi beraber okuyunca epey keyifli oluyor.




📖
 Ev / Nermin Yıldırım / Hep Kitap

Yazarın kitaplarını seven çok, bana da son kitapla başlamak nasip oldu. Seher'in çok kolay olmayan bir hayatı olmuştur. Ve İspanya'ya doğru yol'a çıkar. Kendiyle hesaplaşmalar, hayatla yüzleşmeler derken kendisine eşlik eden iş arkadaşı Ogi (Oğuz)  ile ve yolda yürüyenlerle beraber ilginç bir yol hikayesi olur. Bu arada yola çıkış amacı farklıdır fakat yol bitip dünyanın sonu dediği Finisterra'ya geldiğinde artık hayata çok farklı bir açıdan bakmaya başlamıştır.




📖 Kaybolan / Tarık Tufan / Doğan Kitap

"Mutlu olduğun ilk an aslında onu kaybetmeye başladığın andır, bir şeyin kötü gideceğinden endişe ediyorsan endişe etmekten vazgeç, zaten kötü gitmeye başlamıştır..."

Yıldız ve Hakan genç bir çift fakat hem kendi yaşamları , geçmiş peşlerini bırakmaz hem de ortak yaşamlarında bir çıkmazın içine düşüyorlar. Kurtulmaya çalıştıkça devamlı bir şeylerle yüzleşmek zorunda kalıyorlar. Karakter analizleri, iç sesler , betimlemeler hep bir sonraki bölümde ne olacak ve hikaye nasıl bitecek düşüncesiyle kendini sonuna kadar merakla okutturdu. Ve tüm okurların istediği oldu ters köşe.

İnanın yazarken spoi vermemek adına konusuna tam olarak giremiyorum bile çünkü bir başlasam devamı gelecek. İyi ki okudum ve yazarın diğer kitaplari da kütüphanemde okunmayi bekliyor. Sizden ne haber ? Okuyanları yoruma bekliyorum.





📖 Ausgang / Serkan Türk / Yitik Ülke

Öykü ve şiirleriyle bilinen yazarın ilk romanı olma özelliğini taşıyor. İçiçe geçmiş hayatlar ve bu hayatların ortak noktası bir çıkış yolu bulmak için çabalamaları. Onnik Efendi'nin günlüğünden yola çıkılarak devam ediyor kitap.

Farklı bir anlatım tarzı vardı bazen duraklama dönemlerim oldu okurken , daha önce yazarın kitaplarını okumuş ilanlar daha iyi anlayabilirler belki 👍



📖 Kanamalı Haydut / Ahmet Kekeç / Turkuvaz Kitap

Bugün farklı bir kitap yorumuyla geldim. Sevgili abimin aldığı ( her zaman ilginç ve farklı kitaplar alır kendileri ) kitabın yazarı gazeteci bir yazar. Ve kendisi de kitabı aldıktan sonra öğrenmiş ki yazar geçtiğimiz Kasım ayında covid nedeniyle vefat etmiştir.


İlk defa bir kitabını okuyorum. Yanılmıyorsam en son bir gazetede köşe yazarlığı yapıyormuş. Ama makalelerini okumadım hiç. Bu kitabına, kısa bölümler halinde günlük, anekdotlar, notlar, iç döküş tarzında yazılar olarak ta bakabilirsiniz. Bir tane de romanı var onu da önümüzdeki aylarda okuyacağım. Altını çizdiğim birkaç cümle bırakıyorum aşağıda sizlere. Daha önce okuyanların da yorumlarını bekliyorum.

#kitaptanalinti
"Yetişkinliğin ne halt olduğunu biliyorum. Bedelleri sakince ödemek ve hiçbir şeye şaşırmamak...."




📖 Korona Dedektifleri / Dr.Lale Seren / Tunga Yayınları 

Dr.Lale Seren'e öncelikle miniklerimizi böyle hassas bir konuda dikkatlice koronavirüs hakkında bilgilendirdiği için teşekkür ediyorum. Keyifli ve eğlenceli aynı zamanda öğretici bir kitap olmuş. Ebeveynler mutlaka çocuklarınıza okutun ya da siz okuyun ve beraberce uygulayın.
Atlas okula gelen Dr.Lale hanımın virüs hakkında bilgilendirmeleri ışığında eve gider gitmez hemen anne babasıyla da bu bilgileri paylaşarak hayata geçirmeye çalışıyor.

Bizler de bıkmadan usanmadan çocuklarımıza anlatmalıyız ve uygulamaları hissettirmeden denetlemeliyiz ki bu günleri beraberce aşalım ve sağlıklı günlerimize dönelim.






📖
 Duvarlar Resim Olsa / Sevim Ak / Doğan Egmont Yayınları

Evet efenim yine sınıfça okuduğumuz bir kitap. Oğlumun Türkçe öğretmeni tarafından verilen bir yıllık okuma listesindeki kitaplarımızdan yani :) Öyle sahiplenmişim ki ben de . O'nun sayesinde çocuk ve gençlik edebiyatı kitaplarına da merak saldım. Duvarlar Resim Olsa Sevim Ak'ın kaleminden bir dostluk, arkadaşlık, özveri, samimiyet, çocukların hayal gücünü sonuna kadar kullanıp en mutsuz anları bile güzel anlara nasıl çevirdiklerini , yeni evlerine taşınan Fulya ve rahatsızlığı ile baş etmeye çalışan kapı komşusu Gülce üzerinden çok güzel aktarmış. Sıcacık bir hikaye. 


ENJOY READİNG

YELDA'S LİBRARY


21 yorum:

  1. Şu kitap okuma alışkanlığını bir türlü kazanamadım gitti. :( Sizleri tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler siz de çok güzel yazıyorsunuz :)

      Sil
  2. Öneriler ve anlatım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. hepsinden kısa kısa çok güzel olmuş. Kaybolan için güzel şeyler duydum. Sen de çok güzel şeyler yazmışsın hakkında. Ona bi bakmak lazım :)

    YanıtlaSil
  4. Duvarlar resim olsa kitabıda çok tatlı,ruhuma işledi alışveriş listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cocuk ve gençlik edebiyatı kitaplarını okumayı ayrı bir seviyorum :)

      Sil
  5. beck serisini okuyorum, nermin yıldırım da seviyorum, diğerlerini hiç duymamışım, kekeç kimmiş bi bakıyım, ismi ilginçliymiş :)

    YanıtlaSil
  6. Beck serisinde kaçıncı kitaptasın canım ?

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel kitaplar. :) Tarık Tufan ın 'Ve Sen Kuş Olur Gidersin' kitabını okumuş ve sevmiştim. (Kafesteki muhabbet kuşu mu? Renge bak Maşaallah.) :D Bu arada Ağaç Ev sohbetlerini deeptone nun bloğundan takip edebilirsin. :) Ayrıca blogda sorduğun soruya yorum yazdım. Umarım yardımcı olur. :)

    YanıtlaSil
  8. Merak ediyorum sitenizi .com ile kullanıyorsun özel bir sebebi var mıdır?

    YanıtlaSil
  9. kitaba zaman ayırmak çok çok önemli :)

    YanıtlaSil
  10. bu okuduklarının hiç birisini okumadım. ''Kaybolan'' dikkatimi çekti ilk fırsatta okuyacağım

    YanıtlaSil
  11. çok verimli bir ay olmuş, :) keyifli okumalarınız olsun

    YanıtlaSil
  12. Ali topu tut
    Okula git
    Git Ali git
    Sonra yavaşça büyü
    Cümlelerin hacmi yüreğini dağlasın
    Her şey o gün başlasın
    Büyüdükçe dünyanın ne kadar deforme yaratılmış bir ada olduğunu
    Duyguların seni bir kuyudan diğer kuyuya sürüklerken kimsenin dinlememesini
    Seni dinleyecek kadar sevenin olmadığını
    Seni dinleyenlerinse bir çıkarı vardı
    Yüreği yaralı insanları pansuman et Ali
    Seni sevmeyen insanları sev ki üzülürken beter ol
    Büyü Ali
    Küçük cümlelerle masum olduğun hastanede
    Yan masada doğan kıza tutulan Ali
    Ahhhh Ali ahhhhh
    Değeri bilinmeyen şiirler neden ekersin ki
    Bitmez yangın rüzgara karşı koyarsın
    Harlanır
    Ali yanıldın
    Ali ata bak
    Ali Talat ile ip atla
    Boğazına dolanmış ip komik Ali
    Ali öldün çık oyundan

    YanıtlaSil
  13. Çok renkli ve canlı bir blog gerçekten.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel bir yazı olmuş. Bu arada blogunu yeni keşfettim, çok hoş bir blog. Benimkini de ziyaret etmek isterseniz

    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
  15. Selam uzun zamandır yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil

KESTANELİ PİLAV

  KESTANELİ PİLAV Malzemeler: 2 su bardağı basmati pirinci 1/2 çay bardağı sıvıyağ 10-15 adet haşlanmış kestane 1 çay kaşığı zerdeçal