27 Kasım 2022

KESTANELİ PİLAV

 



KESTANELİ PİLAV

Malzemeler:

2 su bardağı basmati pirinci

1/2 çay bardağı sıvıyağ

10-15 adet haşlanmış kestane

1 çay kaşığı zerdeçal



1 çay kaşığı yenibahar

1/2 çay kaşığı karabiber

Tuz

4,5 - 5 su bardağı su


Yapılışı:

Öncelikle ben pirinçleri 15-20 dakika öncesinde oda sıcaklığında suya koyuyorum. Koymadan da yapabilirsiniz. Çünkü basmati pirinci nişasta oranı en düşük olan pirinçlerdendir.

Tencereyi ocağa alın ve sıvıyağı koyarak kızdırın. Yağa baharatları koyup bir tur çevirdikten sonra pirinçleri ilave edip birkaç dakika kavuruyorum. Haşlanmış kestaneleri de ilave ettikten sonra tekrar bir dakika kadar kavurup suyunu verdikten sonra kaynamaya başlayınca ateşi kısıp pişmeye bırakıyorum. 

Üzeri göz göz olup suyunu çektikten sonra ocağı kapatıp kenara alıyorum temiz bir mutfak havlusunu üzerine örtüp 10 dakika demlendirdikten sonra karıştırıp afiyetle servise hazırlıyorum. 

DİPNOT:

Daha önceden havuçluda yapmıştım o da ayrı bir lezzet katıyor. Bir adet havucu küçük, ince şeritler halinde doğrayıp kızdırdığım sıvıyağda önce birkaç dakika kavurup sonra yukarda sırasıyla verdiğim malzemeleri giriyorsunuz. Bu defa elimde havuç yoktu o nedenle koyamadım. Arzu eden olursa dolmalık fıstık ve kuş üzümü de koyabilir. Tamamen sizin damak tadınıza kalmış.




KESTANELERİN ÖN HAZIRLIĞI:

Efenim kestanelerin haşlanması ve pişirilmesine ayrıca değinmek istiyorum. Keza ben de bu yöntemi yeni öğrendim instagramda takip ettiğim @mutfaktayusufvar sayfasından. Kestaneleri su dolu derin kaba koyuyor ve yüzeye çıkanları ayıklıyor. Bunlar küflü , kurtlu vs yenilemeyecek durumda olanları işaret ediyormuş. Sonra diplerinden yatay bir çizik attım. Kaynar suya atıp 15-20  dakika haşladım. Suyunu süzüp fırın tepsisine koyduktan sonra 180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim. Fırından çıakrınca 10 dakika ilk sıcağı gittikten sonra kabuklarını ayıkladım. Nasıl kolay ayrıldılar size anlatamam. İşin püf noktası önemli ve sizlerle de paylaşmak istedim. Hatta bir tanesi daha pişerken fırında kestane kendi kendine soyulmuş :))) Tabii ki göz hakkı beş tane temizlediysem bir tane de ağzıma atıverdim. Lokum gibi pişmişlerdi.


Bu pilavı mutlaka deneyin derim. Rutinlerden çıkmak gerek bazen. Hayat AN'lardan ibarettir ve biz bu AN'lara her daim farklılıklar ve güzellikler katalım derim sevgili blog dostlarım.


haYELDAmlasi

Afiyet Olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

KESTANELİ PİLAV

  KESTANELİ PİLAV Malzemeler: 2 su bardağı basmati pirinci 1/2 çay bardağı sıvıyağ 10-15 adet haşlanmış kestane 1 çay kaşığı zerdeçal