06 Ocak 2021

ARALIK 2020 DE OKUDUĞUM KİTAPLAR

 



Neredeyse bir hafta oluyor ve ben yeni post giriyorum. Aslında planlayıcımda ve kafamda oluşturdum haftada bir en az bir post olsun diye ama günlerin arası uzamaya başladı ve ben onu yakalamaya niyetliyim.

Dedikten sonra ilk yılın postu geçtiğimiz yılın son ayına ait okuduğum kitaplar olsun istedim. Hem bu defa link bırakmayacağım kitaplara kısaca buradan da değineceğim. Sizler de soru ve yorumlarınızı lütfen aşağıya bırakın. 





OBUR TAVŞAN TİKİ - AÇELYA DURAN - YİTİK ÜLKE YAYINLARI

Obur Tavşan Tiki arkadaşlarıyla ormanda yaşıyormuş. Herkes birbirleriyle paylaşım içerisindeymiş. Fakat Tiki tembel,obur ve bencilmiş. Parti için üstlendiği görevini yerine getirmemiş üstelik arkadaşlarını zor durumda bırakmış.

Sonrasında gelişen olaylar Tavşan Tikinin hatasını anlamasını sağlayacak mıdır ? Neler olacak okuyalım görelim. Postu sola kaydırın ve sizin için kısacık bir başlangıç yaptığım kitabı daha yakından görün istedim. Bir okumaya başlayınca duramadım ,oğlum odasından gelip dikkatlice dinledi ,kendileri 11 yaşında 😊 ama kitap her yaşa hitap ediyor. Çocuk kitaplarından alacağımız dersler daha çok bence .
Küçük çocuklarınıza uykudan önce okuyacağınız kısa hikaye onlar okumayı öğrendikten sonra kendileri okuyacak çok keyifli bir kitaba dönüşecek.
Yitik Ülke Yayınları çocuk kitaplarında da başarısını gösterdi 👍




YAĞMUR'DAN SONRA - DEFNE SUMAN - DOĞAN KİTAP


Defne hanımın kalemiyle bir arkadaşımın hediye ettiği Kahvaltı Sofrası adlı kitapla tanıştım. Çok keyifli ,naif , dramatik bir aile hikayesiydi. Yağmur'dan Sonra son kitabını aldıktan sonra Yazarıyla Konuşanlar grubunun bu ayki okuma kitabımız olduğunu görünce çok sevindim. Konu itibariyle oldukça farklı . Distopya okuduğum sayılıdır açıkçası alırken konusunu sorgulamadım bile. Günümüz hikayelerinden bir karma var bu kitapta. Salgınlar, deprem, sel, doğal afetler, çocukların ailelerinden koparılması , kurallar kurallar .... Önümüzdeki günleri resmetmiyordur diye umuyorum. Kaya'nın ilk başlarda sadece amacı iyi bir asker olarak yetişip bulunduğu zümreyi savaşlarda cephede diğer ülkelere karşı korumak iken sonrasında Yağmur ile yetimhane/barınakta tanıştıktan sonra aşka evrilip her şeyi unutarak sadece ona odaklanması. Bu da gösteriyor ki ah Aşk sen nelere kadirsin. Zaman zaman kopukluklar yaşasam da özellikle adadan kaçmaları sonrasında yaşananlar vs çok bütüncül gelmedi belki biraz daha detaylandırılsa diye düşünmedim değil. Aslında daha uzun ve bazı bölgelerde daha detaylandırılması gereken kısımlar vardı. Bana göre kısa bir roman olmuştu. Sohbette Defne hanım bunu da açıkladı. Aslında bu hikâyeyi yazmaya başlarken öykü olarak yazmış. O nedenle kısa bir roman olarak kalmış .




KANALDAKİ KADIN ( MARTİN BECK SERİSİ 01 ) - MAJ SJÖWALL . PAR WAHLÖÖ -    AYRIKSI KİTAP


Ayrıksı Kitap yayınlarından  İsveçli yazarlardan 10 kitaplık bir seri Martin Beck serisi. 9'u kütüphanemde, 1 tanesi basılmayı bekliyor sonuncu kitap. Yayınevinin hızını göz önüne alırsak çok beklemeyiz. Kitap kurdu bir dostla okuyacağım. Bireysel okumalar olarak kalabalık ya da daha az sayıda beraberce yapılan okumaları da çok seviyorum. Acayip gıybet yapıyoruz sonrasında 😆 . Mezarda olanların kemikleri sızlıyordur diyeyim size. Ocak ayından itibaren ikinci kitapla devam edeceğiz okumaya. Ve her ay bir kitap okumayı planladık. Siz de varsanız katılın derim 😉
Gelelim sadede ; 
Modern polisiye klasiği olarak çıkan serinin İsveç Akademi Ödülü ve Edgar Allan Poe ödülleri de var. Çevirisi de güzeldi okurken hiç zorlanmadım.

 Hikayede bir turistin kanaldan çıkarılan cansız bedeni mevcut. Önce kadının kimliğini tespit etmek sonra da katili bulmak gerek ama nasıl ? 
Martin Beck soruşturmanın başına getirilir ve kısa sürede olmasa da uzun süren araştırma sonucunda doğru sona gidilecek midir bakalım 




 Gerilim dozu yok (bana göre) fakat kurgu güzel , gidişat yolları , soruşturmanın seyri , komiserlerin özel hayatlarına zaman zaman değinilmesi. Bakalım ilerleyen kitaplarda nasıl gelişecek olaylar . Ben beğendim.




.



HASTANEDE CİNAYET - SEMA FENER - YİTİK ÜLKE YAYINLARI


Yazarın ilk defa okuyorum kitabını.  Gerilim dozu yok bana göre --tabii ki bu öğeler çok göreceli-- ama bir hastanede başlayan seri cinayetlerin sonu nereye varacak merak ve heyecanla okuyorsunuz.
Polisiyesever okurlar kaçırmasın derim. Tabii konu hastanede geçince ben de sağlık sektörüne 23 yılını vermiş biri olarak daha bir merak ve dikkatle okudum. Bu tarz başka kitaplar var mı acaba ? Ben bir araştırayım 😉





    BİR DUYGUDAN FAZLASI - AYŞEGÜL ÇİÇEKOĞLU - PİKA YAYINLARI


Birbirinden ayrılmayan üç farklı kültüre sahip yatılı okulda yolları kesişen Zerrin, Deniz ve Rojda , üçünün ortak noktası hayallerine kavuşmak için her şeyi yapabilecek kapasiteye sahip olmaları.
Hayat onları lise çağlarından alıp bambaşka yerlere savuracak , yolları kesişecek,ayrılacak, inanılmaz sırlara sahip olacaklar. Bazen birbirlerine dâhi dile getiremedikleri sırlar nedense hep birbirlerini korumak adına ve üzmemek adına olacak.
Sahi sizce ne kadar doğru ?
Siz olsanız dürüstlüğü mü tercih ederdiniz yoksa üzülmemesi adına içinize atmayı mı ?






TALEBE - TARA WESTOVER - DOMİNGO YAYINEVİ

TALEBE kitabı da yine konusu itibariyle beni saran bir kitap oldu. Zaman zaman durağanlıklar yaşansa da yine de gerçek hayat hikayesinden olunca ve sonunun nereye varacağı düşünüldüğünde merak duygusuyla okuttu kendisini. @okurkonusurr grubumuzla okuduk kitabı bu ay.

İdaho'da bağnaz bir ailede büyüyen Tara ailesi, kardeşleriyle ve çevresiyle yaşadıkları aktarılıyor. Kendisini zaman içerisinde nasıl geliştirdiğini akademik kariyer elde edebilmek için neler yaşadığını, nelerden vazgeçtiğini okudukça zaman zaman saçımı başımı yolmak istemedim değil.


İnsan isterse ve gelen fırsatları değerlendirmeyi bilirse kendi hayatının kahramanı olabilir.






SÜPER GAZETECİLER 1 - AYTÜL AKAL - TUDEM YAYIN GRUBU




Soldaki oğlumun sınıf okuma listesindeki üçüncü kitap. Daha önce de diğer ikisini paylaşmıştım ben de okuyorum ki ikimiz münazara yapabilelim .
 Bu arada kitap sınavları dün oldu 
 güzelce anlattı bizimki , arada girmemek için kendimi zor tuttum . Süper Gazeteciler 4 kitaplık bir seri biz serinin ilk kitabını okuduk. Evren, Yener, Selin, Elif 7.sınıf öğrencisi olan 4 kafadar arkadaş okulda Süper Gazeteyi hazırlıyorlar. Ve gazetede yayınlanmak üzere ünlü bir sanatçıyla röportaj yapacaklar. Tam da bu noktada kendilerini bekleyen bir serüvenin içinde bulurlar.

İlk gençlikte karşılaşılan ufak tefek sorunlara da değinen akıcı bir anlatım ve sürükleyici bir dile sahip. 
 Serinin devamını almak için oğlumu ikna çabaları sürüyor.






SON MEKTUP - KAREN KINGSBURY - NOVELLA YAYINLARI



Chase ve Keith hem arkadaş hem iş ortaklarıdır. Özellikle gençliğe mesaj verecek bir film yapmak için kolları sıvarlar. Ve projede karşılaştıkları güçlüklerle ne olursa olsun inançlarını da işin içine katarak mücadele verip işlerini tamamlamak isterler. Bu zorlu süreçte aile bağları , çevreleriyle olan sevgi ve inanç bağlılığı, yardımlaşma ,kuşaklar arası kopukluklar nasıl başa çıkıldığı birçok güzel noktaya değinilen akıcı anlatımı olan bir kitap. Bu aralar bana iyi geldi çünkü kaliteli bir zaman ayırmak güçleşti son zamanlarda. Nedenini bulup acil çözüme kavuşturmalıyım. Bu durumla nasıl baş ediyorsunuz? Farklı yöntemler varsa deneyebilirim 


Şunu söyleyebilirim yazarın KÖPRÜ adlı kitabını daha çok sevmiştim.





ŞİMMMDİİİİ EVET SİZLERİN KİTAPLAR HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİNİZİ ALMAK İSTERİM. OKUDUKLARINIZ VAR MI? VARSA BEĞENİP BEĞENMEDİĞİNİZ KİTAPLAR HANGİLERİ ?


ENJOY READİNG

YELDA'S LİBRARY










47 yorum:

  1. Hiçbirini okumadım ama çok güzel kitaplar okumuşsun. Ya ben toplu okumalara kartılamıyorum bir türlü. 😂 Bu fikri seviyorum ama yapamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen ben de zorlanıyorum atlıyorum o zaman ama keyifli oluyor genelde :)

      Sil
  2. Okudukların arasında okuduğum yok ne yazık ki. Ama hem böyle güzel okumalar yaptığın için hem de burada detaylıca bizimle paylaştığın için sana teşekkür ederiz. Sevgi ve selamlarımla😊🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. İnşaallah yeni yılda tek tek detaylı alacağım şimdiden üç kitap bitti haftasonu girmeyi planlıyorum ay sonunda yine topluca paylaşırım diyorum ;)

      Sil
  3. Hastanede Cinayet tarzı romanları çok severim. Yess Gerritsen'in kitapları bu tarzda harikadır, öneririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess Gerritsen'in Cerrah adlı kitabını okudum yıllar önce sonra onun seri olduğunu öğrendim. Onunla ilişkilendrilen Rizzoli and Isles dizisini izlemek daha kolayıma geldi. Sonrasında Ateşin Şarkısı kitabını okudum farklı bir türü vardı ama okumak istediğim kitapları var. Teşekkür ederim öneriniz için.

      Sil
  4. Sadece birini okumuşum ben :) çok güzel kitaplar okunmuş okumadıklarıma bakacağım emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Merak ettim hangisini okumuşsun ? :)))

      Sil
  5. Kitapları okumadım ama sayende tanımış oldum. Bu arada 22 aylık bir kızım var benim ve hayalim yukarıda bahsettiğin gibi onunla aynı kitapları okuyup karşılıklı kitap hakkında konuşabilmek. Yarınlara dair umutlar...

    Emeğine sağlık, umarım yeni ayda daha fala okur ve bizlerle daha fala kitap paylaşırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için. :) görüşmek üzere moralleri hep yukarda tutalım. Bir tane minnak geliyor hadi onu da kitap kurdu yapalım ;)

      Sil
  6. Bir ayda ne çok kitap okumuşsun maşallah diyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim daha iyi günlerim de olmuştu :))) ama buna da şükür

      Sil
  7. Polisiye severim :) Osman Aysu ve Ahmet Ümit okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AhmetÜmit ben de severim ama öykü kitapları hariç. Polisiye dedin mi roman olmalı.

      Sil
  8. Zevklerimiz o kadar benziyor ki artık gözüm kapalı tavsiyelerini ekliyorum listeme 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim çok mutlu oldum. Keyifle okursun inşaallah

      Sil
  9. Tavsiyelerin için teşekkürler Yelda'cım ve okuma listeme ekliyorum bende :)🥰

    YanıtlaSil
  10. Hepsini listeme ekledim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  11. Kanaldaki Kadın'ı merak ettim ama 9 kitaplık bir seri olması düşündürdü. Defne Suman son dönemde ismini çok duyduğum bir yazar "Kahvaltı Sofrası" özellikle merak ettiğim bir kitap. Son olarak arkadaşım "Talebe"yi çok söyledi o da listemdeki kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seri 10 kitaplık fakat hepsinde anlatılan olaylar farklı hepsini almak zorunda değilsiniz :)

      Sil
  12. Bu aralar başladığım kitapları hep yarım bırakıyorum onları tamamlayınca bu kitaplardan birine başlamak için bloguna gelip tekrar bakacağım. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Hiçbirini okumadım ama dikkatimi çekenler var. Çok iyi okumuşsun, ben bir iki kitap anca okuyorum bir ayda. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay benim düştü mesela belli olmuoyr daha önceki yıllar daha çok okurdum ama şimdi çok zaman kalmıyor maalesef pandemi sürecinde

      Sil
  14. Kitapları daha önce okumamıştım. Bu aralar okuma konusunda çok verimli zaman geçiremiyorum ama düzene girecek inşallah bir şekilde. Kitap yorumlarınızı dikkate alacağım. Teşekkürler güzel yazınız için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Benim de zaman zaman dalgalı oluyor :)

      Sil
  15. defne suman ve ayşe semer not aldım :) beck serisini okuyom ben dee, sahaftan eski baskılarını bulduuuum :) filmleri de var, adı da beck :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öğrendim ama izlemeye fırsatım olmadı inşaallah bir gün :)

      Sil
  16. Hiç birini bende okumamaışımm😄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) olur öyle zevkler ve renkler tartışılmaz yaşanır dermişim :)))

      Sil
  17. ne güzel kitaplar okunmuş tebrikler :)

    YanıtlaSil
  18. Hiç birini okumadım ama Kanaldaki Kadın dikkatimi çekti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski devir dedektiflik öyküleri henüz teknoloji hayatımıza girmemişken farklı bir yapısı oluyor tabii

      Sil
  19. Okumadım hiç birini. Bir ay için baya iyi bir okuma. Tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
  20. Ne yazık ki henüz hiçbirini okumadım :( Ama sayende merak ettiğim ve listeme eklediğim birsürü kitap oldu🥰 Bu arada gerçekten çok fazla kitap okumuşsun, bol bol okumalar dilerim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Umarım sen de keyifle okursun .

      Sil
  21. Sizi gördükçe benimde okuyasım geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ne mutlu bana. Size bu hissi verebiliyorsam :)

      Sil
  22. "Süper Gazeteciler" serisini daha önce okumuştum müthiş bir kitaptı. Her yaşa hitap ediyor bence. "Talebe" adlı kitabı uzun zamandır merak ediyordum alıp okuyacağım. Teşekkürler 🙏🏻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gazetecilerin serisini alıp tamamlamayı düşünüyorum belki oğluma da şevk gelir beni görünce okur :)))

      Sil

KESTANELİ PİLAV

  KESTANELİ PİLAV Malzemeler: 2 su bardağı basmati pirinci 1/2 çay bardağı sıvıyağ 10-15 adet haşlanmış kestane 1 çay kaşığı zerdeçal