23 Aralık 2020

KOLAY DONDURMA

 



Benim gibi tatlıyı hele bir de kakao ,çikolata aromalı olanları seviyor musunuz ? O zaman size hemen bir tarif geçiyorum ışık hızıyla evde malzeme varsa ki vardır bir saati bulmuyor. O da donma ve bekleme süresi olmasa bir bzzzzzt, ye gitsin . Nolcak benim bu akşam krizlerim

🤭

Evveeeet hep akşam mı olur dediğinizi duyar gibiyim ama öyle gerçekten. Yemekten sonra çay faslı e sonra otururken insanın bir içi yanıyor :) kalkıp pratik bir şeyler aynı zamanda da kalorisi az olsun , yapmak lazım ki bütçeye de hücrelere de pek zararı olmasın. Eminim çoğunuz biliyordur ama ben de bilmeme rağmen ilk defa yaptım iki gece önce artık buzlukta her daim muzumuz duruyor krizde çıkarıp tabaklıyoruz . Aşağıda kolayca yazdım her mutfağa da lazım ;) Yaparsanız yorumlarınızı beklerim.

Mesela bugün öğlen oğlumun ders arasında da yaptım hem oğlum hem de annem bir güzel yediler. Tavsiyedir efenim yapın, yiyin, yedirin. Hadi size afiyet olsun 🙋








Dandırma 🤣

➤3 tane muzu dilimleyip buzlukta dondurdum.
➤Ham kakao @wefoodTR kullandım dilerseniz normal kakao da iş görür 1 yemek kaşığı azaltıp çoğaltabilirsiniz.
➤Evde önceden çırpılmış krem şanti vardı ben biraz ekledim dilerseniz krema da koyabilirsiniz yok mu hiç koymayın.


➤Üstüne @724organik ten ham kakao parçacıkları serptim bu da isteğe bağlı.

Valla evdeki ahalinin tatlı krizi önlendi gerisini siz düşünün . Ergin'im bile beğendiyse evimizin küçük doymayan gurmesi başka söze hacet yok. Anne ne lazımsa ben yarın alayım marketten yine yap dedi eh siz bilirsiniz .Hem sağlıklı , hem ekonomik , hem acayip tatlı isteği giderici bir alternatif .










BON APPETİT
YELDA'S KİTCHEN



25 yorum:

  1. bayılırım tam istediğim gibi, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Canım çekti yapacağım bende çok pratik bir tarif .Teşekkürler canımcım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kere yap yapmadan duramıyorsun hahahaha bak ben dışarı çıkamdım kocişe muz siparişi verdim yummmmyyyyyy

      Sil
  3. Yaa çok güzel olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pratik, ekonomik en güzeli de acayip tatlı isteğini kesiyor ;)

      Sil
  4. Evet doğal en azından. Hazirlardan daha faydalı. Ben izmirde yasadigim için, buranın yerel bir ciftliginin organik dondurmasını alıyorum gokalpe. Karadutlusuna bayiliyor. Muz dondurmasini yazın ben de yapmıştım, sütle cirpicidan geçirip. Serinliyordu🙂 artık buyudu yaz kış veriyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar yapsam sevseler de yine de hazır isteniyor :(

      Sil
  5. Gerçekten canım çekti. Tarifi yapacağım. :) :)

    YanıtlaSil
  6. Muzlar doğru buzluğa. 😂 Ben bı bitter çikolata atayım ağzıma beklerken. 😋

    YanıtlaSil
  7. Dondurma çok severim. Kesinlikle denemeye değer bir tarif 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. epey bir muz stoklamak gerek lakin yetmiyor :)

      Sil
  8. Vaaay hoşuma gitti, ellerine sağlık^^ Çay yanında illa bir şey olacak, alıştırdık kendimizi boş çay içemiyoruz. :D

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyooor çok pratik olmuş denensin hemen😍

    YanıtlaSil
  10. ah şu tariflerde muz olmasa.. :( muz alerjim var ama sağlıklı hangi tatlıyı istesem ya muz ya hurma :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onun yerine bir de olgunlaşmış avokadoyu deneyim kakaoyla ;) mutfak dediğin labaratuar misali :)

      Sil
  11. Hemen not aldım. Mutlaka deneyeceğim bende. Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Çok kolaymış aslında. Elinize sağlık. Çok güzel gözüküyor 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cidden çok kolay mutlaka denemenizi tavsiye ederim :)

      Sil
  13. aslında dondurmamsı bir tat veriyor yani halk dilinde yalancı dondurma :)))

    YanıtlaSil

KESTANELİ PİLAV

  KESTANELİ PİLAV Malzemeler: 2 su bardağı basmati pirinci 1/2 çay bardağı sıvıyağ 10-15 adet haşlanmış kestane 1 çay kaşığı zerdeçal